Hudud dan Manusia

" kalau buat hudud , kita ada non-muslim mana leh nk buat hudud "

" kalau potong tangan tuh, nk buat apa.sup tangan ka ? "

" takkan nk potong tangan non -muslim kot "

aduhh..melayu !!! apsal laa pemikiran korang cm tuh ??

kalau kita tak tau , jangan komen paham!!

bila kita ckp sesuatu hukum mengenai hukum ALLAH, jgn melawan !!

hei !! ALLAH tu sapa ?? Tuhan kita kan .. abis tuh sapa kita nak lawan Tuhan ??

atau kita yg tak yakin dengan tuhan ??

INGT !!

Allah tak zalim dengan hamba2 dia laa.. dia buat smua ni utk kita..bnyak hikmahnya.

nak potong tgn org mencuri bukan senang2 jerr p amik org yg curi tuh..potong tangan and biar jerr dia mengelupur cm tuh ja !!

weh , ni islam dah letakkan garis panduannya.. bkan suka hati nk buat cm tuh..

nk potong tgn org..kena betul2 psti mngenai pesalah tu..btul ker dia curi..sbb apa mencuri..dan sbgainya..

bila dah potong..tk laa tinggal cm tuh..

urusan memotong dilakukan oleh pihak yg bertanggungjawab. lpas tuh pihak medik atau wakil2 perubatan pula amik alih..beri rawatn segera kpad pesalah..agar kuman tk merebak ke tempat yg lain.

tk laa nk biar cm tu ja..

lgi satu.. agak2 korang laa kan.. klau seseorng tuh di jalankan hukuman kepdnya di hadapan org ramai.. agak2 dia nk ulang lgi tak kesalahan tu ? dan agak2 org yg melihat hukuman tu..nk ke benda yg berlaku pada pesalah itu berlaku padanya juga ??

fikir2kan laah ya..

tak akui hukum ALLAH sbgai yg terbaik , akan mnyebabkan kita syirik dan tkot2 jatuh murtad..hati2 kawan2.

jaga iman dan amal.

" kalau buat salah buat apa nak tkot " aku petik komen seorng chinese kat fb.

fikir2 dan renungkan..

gua choow luu..assalamualaikum !!


loading...

0 comment... add one now