Sakit Hati Bila Beli Barang Tiruan !


Barang Tiruan I  Selalu bila pergi ke Padang Besar ,Perlis atau Rantau Panjang di Kelantan . Pastinya kita tak akan terlepas dari membeli barang-barang berjenama dengan harga yang murah di sana. Ini kerana, barang-barang yang di jual hanya la ciplak dan tiruan semata-mata.

Tapi, perangai orang kita, nak bergaya juga dengan jenama-jenama hebat sampai sanggup tanggung kerugian dengan membeli barang-barang tersebut.Antara kesan di alami bila membeli barang tiruan ini adalah barang cepat rosak. warna jadi luntur dan mudah koyak

barang seludup

Tapi apa yang di katakan oleh pembeli. " tak pa, barang tiruan memang macam ni ". terdiam aku. dah tahu barang tiruan kenapa beli ? hahaha sebenarnya aku faham ja, kenapa kita sanggup beli barang tiruan berbanding barang yang ori.

Ini kerana, barang tersebut sama saja dari segi rupa cuma nilainya juga cukup berbeza. Kita bukan orang kaya nak beli semua benda berjenama untuk kegunaan hidup. kadang kadang tu dah ada yang murah di depan mata, maka lebih baik ia jadi milik kita .

tiruann

Cuma yang aku harapkan, jangan lah yang membeli tanpa ada perasaan hati-hati terhadapa barang tiruan ini. Sebab takut kita di tipu penjual , sehingga kan kita pula yang menanggung kerugian dari apa yang kita buat. Pastikan barang-barang tersebut selamat untuk di gunakan ya.

6 sebab barang tiruan ini berbahaya yang di ceritakan dalam blog Oh!Bulan ini membuka minda aku untuk aku tulis dalam blog ni.Korang baca dan nilai sendiri ya. macam aku cakap dekat atas ni, jangan sampai orang ambil kesempatan atas kita .


Sekian.

0 comment... add one now