3 TIPS UNTUK BERJAYA DALAM PELAJARAN ! RAMAI DAH CUBA !

3 TIPS UNTUK BERJAYA DALAM PELAJARAN | Selalunya ramai dalam kalangan kita bermula sebagai seorang pelajar sekolah, kemudian kita berpindah ke sekolah menengah seterusnya menjadi pelajar di Universiti tempatan mahupun luar negara. Bahkan, sehingga ke hari tua proses pembelajaran tidak akan pernah habis dan tamat. Ia akan terus berlangsung sehingga kita menemui ajal kita.

Cumanya , kali ini aku nak khususkan tips dan perkongsian aku kepada pelajar di Sekolah . Adik-adik, di sini ada sedikit tips untuk anda dan mungkin juga berguna kepada kawan-kawan kita di luar sana yang berada di alam universiti. Antara rahsia kejayaan orang yang berjaya adalah berdasarkan 3 perkara ini .
3 TIPS UNTUK BERJAYA DALAM PELAJARAN

1. Jaga Masa .

Masa merupakan jantung hati bagi orang yang rajin. tanpa masa, mereka pasti akan cemas dalam meneruskan hidup. sebagai seorang pelajar, masa amatlah penting  untuk di gunakan dengan sebaik-baiknya agar kita tidak melakukan perkara yang sia-sia.

Cara nak urus masa ?


  • Buat Jadual.
  • utamakan perkara yang penting.


2. Hormat Mak Ayah . 

Ibu dan ayah merupakan insan yang melahirkan dan membesarkan kita. agak malang bagi seorang anak jika dia melupakan dan menderhakai ibu dan bapa. sebagai seorang pelajar, restu ibu bapa amatlah penting kerana tanpa doa dari mereka, mungkin usaha kita tidak ada keberkatan di sisi tuhan. jadi berbaik-baiklah dengan ibu dan bapa kita.

3. Ulang Kaji Pelajaran .

Jika anda mampu jaga masa dan menhormati orang tua tetapi anda malas berusa mengulang kaji pelajaran. JANGAN harap anda boleh berjaya. kita bukan genius macam einstain adi putra dan sebagainya. bahkan kita ni hanyalah manusia  yang di beri kekuatan untuk belajar. jadi gunakan lah ia untuk mengulang kaji pelajaran . jangan sia-siakan usia anda.

Pendek kata, kalau 3 perkara ini tak lengkap, maka mungkin usaha anda belum cukup untuk berjaya. tips ini aku gunakan dan mungkin korang juga boleh gunakan. semoga kejayaan menjadai milik kita semua. selamat berjaya .

Sekian.

loading...

1 comment... add one now

AinAthirah Anuar AinAthirah Anuar May 24, 2016 at 11:02 PM
jangan lupa jaga hubungan dgn Allah dan yang mengajar kita :)