CUTI SEKOLAH NAK PI MANA ?


TEMPAT MENARIK UNTUK BERCUTI I Selalunya bila tiba cuti sekolah sahaja pasti akan terlintas dalam fikiran, " nak pi mana ? ". bukan tajuk lagu Khalifah ya. " hang pi mana ? " . Sinonim dengan cuti sekolah ,ramai yang ingin meluangkan masa dengan ahli keluarga dan juga rakan taulan sebelum memasuki bulan ramadhan tahun ini . Aku nak cadangkan beberapa tempat yang menarik untuk korang lawati sepanjang cuti sekolah ini.

1. Entopia Butterfly Farm Penang .

Salah satu tarikan baru bagi Negeri Pulau Pinang. sebenarnya tarikan lama yang di beri nafas baru selepas beberapa jangka masa ia di tutup untuk pengubahsuaian. Kini Penang Butterfly farm telah siap sepenuhnya dan di buka kepada Orang ramai. Jadi jangan lepaskan peluang untuk melawati Entopia Butterflyfarm penang.

entopia penang

gambar google

2. Taman Botani Negara, Shah Alam .

Bagi penggemar dan pencinta alam, TBNSA antara tempat yang wajib di lawati. walaupun tempatnya gak luas dan kurang tarikan tetapi kalau anda ingin merehatkan minda dan bersenam, aku cadangkan korang melawat tempat ini. Terdapat Track untuk berjoging dan juga rumah 4 musim untuk anda. Disamping keadaan taman yang tenang dari kekacauan kota raya.

Taman Botani Negara, Shah Alam .

Taman Botani Negara, Shah Alam .

gambar admin

Aku senaraikan tempat yang bersifat nature berbanding shopping complex yang sudah menjadi kebiasaan muda dan mudi di negara kita untuk lepak. Jadi,sekali sekala kita hirup udara yang lembut dan segara dapat membantu dalam peredaraan oxygen dalam badan kita dan akhirnya mnyebabkan kita sentiasa tersenyum dan bahagia.

Aku rasa cukup kot 2. hehe nanti aku tambah lain ya.

sekian.

Post a Comment

Previous Post Next Post