KENAPA MANUSIA MUDAH LUPA KAWAN?


KENAPA MANUSIA MUDAH LUPA KAWAN? I Manusia melihat sesuatu melalui sudut pandang yang berbeza. Ada yang emelihat sesuatu perkara dengan pandangan positif dan ada juga yang melihat melalui sudut yang negatif. tetapi ia bukanlah memberi impak yang terlalu buruk sehingga menyebabkan kematian. tetapi natijah atau hasil nya mungkin berbeza.

Dalam banyak perkara, manusia akan terikat dengan perkataan lupa. Paling ketara adalah dalam perhubungan masyarakat. Ya, manusia lupa dengan manusia yang lain. Jasa baik nya dan sebagainya. Antara sebab kenapa manusia mudah lupa adalah .


1. Terlalu Banyak Nikmat .
2. Jarang Susah
3. Tak menghargai

Adakah anda mempunyai sifat dan ciri-ciri tersebut ? tidak perlu tunding jari mengatakan  " ohh , dia ada sifat ni, sifulan pun ada " sebaliknya,tanya diri kita ada tak sifat ini.supaya kita sama-sama dapat membuang sifat buruk jauh dari diri kita .

menghargai manusia merupakan antara perkara positif yang perlu ada di dalam perhubungan dengan masyarakat. sifat memberi dan menerima perlu di tingkatkan. sebabnya kita mungkin dapat mengelak dari sifat lupa kawan kita.

aku sebenarnya khusukan perkara lupa ini untuk perhubungan sahabat handai. Ramai yang tak hormat kawan, sehingga menimbulkan perpecahan dalam masyarakat. aku harap entri ni bermanfaat kepada kita semua.

sekian.


Post a Comment

Previous Post Next Post