KELEBIHAN BERSAHUR !

Kelebihan bersahur I Rata-rata ramai dari kita tidak melepaskan peluang untuk bersahur di bulan mulia iaitu bulan ramadhan . Antara kenangan indah ketika bersahur adalah, bangun pagi-pagi tetapi tidur dekat meja makan. hehe itulah part paling rindu dalam suasana ramadhan. Di sebalik keenakan menu bersahur yang di masak oleh bonda tercinta, kita juga tertanya, kenapa ummat Islam di minta untuk bersahur. atau dalam kata lain, apa kelebihan bersahur .
kelebihan bersahur .

Rasulullah bersabda : " Bersahurlah kamu semua kerana pada sahur itu ada keberkatan  ".

Ramai para ustaz mencadangkan agar kita tidak melepaskan peluang untuk bersahur. apabila ada sesuatu yang dituntut untuk di lakukan dalam agama, maka pasti ada kebaikan di situ .Sahur juga membantu kita untuk mengambil sebanyak mungkin tenaga yang akan di gunakan pada keesokan harinya ketika berpuasa.

baca juga : kemeriahan ramadhan terasa .

Jadi janganlah kita skip bersahur. rugi sebenanrnya kalau kita skip sahur ini. Esok bila berpuasa , badan akan lemah dan tiada tenaga . Bjangan lepaskan peluang keberkatan ketika bersahur. Bersahurlah walau hanya dengan seteguk air putih dengan tamar . semoga kita peroleh kebaikkan dan keberkatannya .
kelebihan bersahur .

Selamat bersahur .

sekian.

Post a Comment

Previous Post Next Post