PULAU AOSHIMA DI KENALI PULAU KUCING JEPUN !

PULAU AOSHIMA DI KENALI PULAU KUCING JEPUN ! | Korang pernah tak sampai ke Pulau Aoshima di jepun ? korang tahu apa yang ada di Pulau Aoshima ,jepun ? Sebenarnya pulau ini turut di kenali sebagai pulau kucing. Korang nak tahu tak kenapa pulau Aoshima ini di kenali sebagai pulau kucing. Sebenarnya, sebelum ini pulau ini di diami oleh orang jepun dan mereka menggunakan beberapa ekor kucing untuk menghalang dari pembiakan tikus di kawasan terbabit .

Lama kelamaan, populasi kucing dekat pulau tersebut makin meningkat sehinggakan melebihi jumlah orang jepun di dalam pulau berkenaan. jadi pulau tersebur di penuhi dengan kucing , maka oleh sebab itu pulau Aoshima di kenali sebagai pulau kucing . Dekat bawah ini,aku kongsikan keadaan di Pulau Kucing di jepun.

PULAU AOSHIMA DI KENALI PULAU KUCING JEPUN !

PULAU AOSHIMA DI KENALI PULAU KUCING JEPUN !

PULAU AOSHIMA DI KENALI PULAU KUCING JEPUN !




Korang tengok video yang aku kongsikan dekat atas ini, banyak betul kucing-kucing yang ada di pulau Aoshima ini . Kehadiran kucing yang banyak ini menyebabkan pulau Aoshima menjadi daya tarikan pelancong untuk datang melawat pulau ini . Bertambah rezeki penduduk tempatan apabila ramai pelancong yang sudi singgah kerana semata-mata ingin melihat kucing-kucing di sini . Baik, jangan lupa masukkan jepun sebagai destinasi pelancongan korang ! boleh melawat pulau kucing di jepun ! hehe

Sekian


1 comment... add one now

CikLa Shahril CikLa Shahril September 10, 2016 at 11:17 AM
Wah.... Peminat kucing boleh melancong pi pulau ni kan..