CARA ATASI MASALAH PETI SEJUK BER AIS !

CARA ATASI MASALAH PETI SEJUK BER AIS ! - Masalah utama yang sering di alami oleh pemilik Peti Sejuk adalah Pembentukkan ais (defrost ) di dalam peti sejuk beku . Ia berikutan beberapa masalah seperti pintu peti sejuk tidak di tutup dengan betul , Getah peti sejuk sudah rosak dan sebagainya. Jadi mesti anda tertanya-tanya CARA ATASI MASALAH PETI SEJUK BER AIS !


Defrost--peti-sejuk
gambar :sumber http://sejukpeti.blogspot.my/2012/03/masalah-peti-sejuk-dan-alternatif.html


CARA ATASI MASALAH PETI SEJUK BER AIS !


1. Tutup Pintu Peti Sejuk dengan betul
2. Kalau Getah Rosak, sila gantikan.
3. Periksa heater dan thermostat .kalau rosak sila tukar baru.

Aku juga pernah alami masalah Peti sejuk yang tidak boleh defrost atau tidak boleh mencairkan lebihan ais sehingga menyebabkan gumpalan ais terbentuk di sekita peti sejuk . Apa yang aku buat ketika itu adalah ambil garpu dan cucuk bahagian ais tu bagi cair. hehe. rupanya cara yang aku itu salah sehinggakan gas di dalam peti sejuk bocor kerana aku gunakan alat tajam.

Dah timbul satu masalah baru pulak kan. jadi, aku segera memanggil tukang betulkan peti ais untuk baiki masalah terebut dan akhirnya selesai juga masalah defrost peti sejuk itu . Korang nak tahu tak, ada banyak lagi masalah mengenai peti sejuk yang korang tak tahu. jadi sebagai langkah berjaga-jaga, korang kena ambil tahu mengenainya. Rujuk Pautan ini .

Dah baca pautan yang aku kongsikan tu ? kalau dah aku nak bergerak ke point yang terakhir iaitu bukan semua perkara boleh di baiki .Perkara lain yang kita boleh buat adalah beli peti sejuk baru dan terkini. mungkin kosnya agak tinggi berbanding kita baiki sahaja. Namun sebagai alternatif lain, apasalahnya kita mengelak dari kerosakkan itu terus memakan duit kita secara senyap. betul tak ?

Beli Peti Sejuk Dengan Lazada !


Bagi yang berminat nak beli Peti Sejuk Baru , Korang boleh beli di Lazada ! ada banyak pilihan yang boleh anda dapatkan dari sana. Yang penting Free delivery ke rumah korang ! pastikan korang baca betul-betul tawaran yang di nyatakan. Sempena tahun baru cina ini mesti ada discount dekat lazada.

[+] BELI PETI SEJUK DENGAN LAZADA [ KLIK ]

Aku harap sangan CARA ATASI MASALAH PETI SEJUK BER AIS ini dapat membantu korang semua menyelesaikan masalah Defrost peti sejuk. Jom kita kongsikan dengan kawan-kawan kita di facebook. aku yakin mereka pun ada masalah ini. Kita tolong orang hari ini, esok lusa orang tolong kita. betul tak ?

Sekian.

0 comment... add one now