5 CARA JADI KAYA DI USIA MUDA !

5 CARA JADI KAYA DI USIA MUDA !

Di usia muda, pasti ramai yang teringin untuk menjadi kaya . Kerana di usia muda lah kita rasa nak memiliki semua benda yang kita mahukan . tapi atas faktor tidak kaya , maka kita tangguhkan hasrat tersebut .

Bagaimana cara jadi kaya di usia muda ?

ada 5 perkara yang aku nak kongsikan dengan korang mengenai cara jadi kaya di usia muda .

1. Planning / Target .

Pastikan anda mempunyai target untuk berjaya dalam kehidupan. target pula meliputi perancangan jangka masa panjang dan pendek . Planning pula meliputi pelbagai kemungkinan yang akan berlaku semasa perlaksanaan tersebut .

susah kan ?

tidak, korang cuba tulis supaya lebih nampak dengan jelas dan lebih fokus .

2. Menyimpan wang .

tanamkan sifat menyimpan atau menabung dalam diri kita supaya kita tidak terlalu boros dalam berbelanja . sebelum menyimpan pastikan hutang-hutang anda di selesaikan terlebih dahulu. jangan sibuk menyimpan tetapi hutang tak mau bayar .

menyimpan dapat menjadikan anda kaya .

3. Tidak terkesan dengan teknologi terbaru .

Sekarang ini ,ramai di antara kita yang terkesan dengan gajet-gajet baru yang keluar di pasaran . rasa nak beli dan nak ada satu menyebabkan kita tak kaya sampai sekarang. ada pula sanggup berhutang semata-mata nak beli handphone.

korang ingat dengan cara macam tu boleh buat korang jadi kaya ?

4. Tak takut hidup susah .

ini paling ketara di antara kita. di mana kita takut hidup susah yang akhirnya menyebabkan kita takut untuk melaburkan duit kita. tidak takut hidup susah meliputi juga proses penjimatan yang baik untuk diri sendiri .

sebagai contoh, makan di gerai biasa sebagai proses penjimatan . ia adalah salah satu cara untuk jadi kaya !

5 CARA JADI KAYA DI USIA MUDA !

5. Kerja dan usaha.

Inilah keyword penting yang harus di tekankan. mana mungkin kita jadi kaya tanpa usaha ? susah kan. masa bekerja, niatkan apa yang kita buat adalah kerana Allah. insyaallah rezeki kita akan jadi berkat. teruskan bekerja dan menyimpan pada masa yang sama. pasti masa depan milik anda .

Bila kita cakap pasal nak jadi kaya , ia melibatkan rezeki dari Allah .. tapi pernah ke kita fikir bagaimana kita nak dapatkan rezeki yang banyak ? atau kita sekadar nak kaya ja, rezeki lain tak mau ? Kesian dekat diri sendiri kalau korang tak tahu mengenainya . Nah aku kongsikan dengan korang Ebook Rahsia Rezeki . sebagai panduan korang untuk dapatkan rezeki yang baik .

Akhir kalam, nak berjaya kena banyak usaha. kena banyak tanggung risiko , kena keluar dari comfort zone masing-masing . usaha dan simpan harta semoga kita menjadi lebih berjaya nanti .

Semoga tip mengenai 5 CARA JADI KAYA DI USIA MUDA ! memberi semangat dekat kita untuk terus berjaya di dalam dunia ini seterusnya memudahkan urusan kita di akhirat kelak .

Bagi yang cari panduan yang aku kongsikan di atas, boleh dapatkan di sini - Ebook Rahsia Rezeki .

Pastikan korang guna petua yang di berikan untuk rezeki korang lebih banyak dan masyuk . aku ucapkan semoga berjaya !

Sekian.

0 comment... add one now