ANDA TERLALU TUA KALAU ANDA MASIH MELAKUKAN PERKARA INI !


Boleh di katakan yang zaman kita sudah berubah . Perubahan yang berlaku juga amat ketara apabila kita tengok walaupun selang hanya beberapa tahun , perkara yang kita buat dahulu sudah tidak menjadi kegemaran budak-budak zaman sekarang .


GAMBAR BERATUR AMBIL BR1M

**Gambar beratur ambil BR1M sumber google



Antara yang menjadi perkara yang paling ketara adalah seperti berikut :


1. Alat permainan .
2. Attitude Masyarakat Malaysia .
3. Kemudahan Online

Ini antara 3 perkara yang kita buat sekarang dan tak buat zaman dahulu . sebagai contoh yang nombor 3 itu kemudahan Online .

Zaman dahulu , kita beratur panjang di kaunter-kaunter untuk bayar bil atau masukkan serta keluarkan duit. tapi sekarang dah tak macam tu . Bil-bil kita boleh di bayar secara online . ia lebih memudahkan kita sekarang ni .

Berikut merupakan Perkara lain yang korang buat dulu tapi tak buat dah sekarang . Korang tak percaya yang korang pernah buat perkara tersebut . Jom tengok di Pautan ini .

Memang di akui , susah nak bawa element dulu-dulu ke zaman sekarang . tetapi cadangan aku lah , benda baik kita patut kekal kan . Benda tak sepatutnya kita tinggalkan .

Ini lebih baik dari kita buat benda baru tanpa panduan seterusnya menyebabkan budaya kita makin lama makin terhakis . itu yang paling kita bimbang kan betul tak .

Korang rasa tua tak bila tengok dan baca pautan yang aku  kongsi kan tu . hehe aku baca pun tepuk dahi. dalam hati cakap " dah tua dah aku rupanya . hehehe " . kalau yang tak tau lagi tu , boleh lah tengok dekat link yang kau bagi tu .

Sekian.
loading...

0 comment... add one now