JENIS KEK KEGEMARAN RAKYAT MALAYSIA SEPANJANG BULAN PUASA !

Sebut pasal kek ni membuatkan aku kelaparan balik. walaupun dah makan nasi lemak tadi. hehe Baik, bulan puasa pun tak lama lagi kan. jadi korang mesti nak tahu apa kek kegemaran rakyat malaysia sepanjang bulan puasa ni kan. Sebelum tu, kalau korang jalan-jalan dekat pasar ramadhan nanti, mesti ada kedai yang jual kek.


kek kegemaran dalam bulan puasa
Background gambar sumber google, Gambar Jenis Kek kegemaran rakyat malaysia sepanjang bulan puasa.


Sebabnya kek ini antara juadah yang menjadi kegemaran ramai sepanjang bulan puasa. Berikut merupakan kek yang menjadi kegemaran rakyat malaysia.

JENIS KEK KEGEMARAN RAKYAT MALAYSIA SEPANJANG BULAN PUASA !


1. Kek Lapis Sarawak .
2. Kek Coklat .
3. Kek Pisang .
4. Kek span.
5. Cup Cake * ni kek jugakan hehe.

kek kegemaran rakyat malaysia ketika bulan puasa .
Gambar sumber google , kek kegemaran rakyat malaysia


Kalau aku lah kan, aku suka gila kek lapis sarawak yang di jual di pasar ramadhan dekat rumah aku ni. dah lah sedap dan mengasyikkan bila makan. hehe nasib baiklah bulan puasa, kalau bulan lain, perghh mesti habis kejap je kan.

Korang lak , Apa kek kegemaran korang sepanjang Bulan Puasa ?

Rata-rata di antara kita ni akan memilih kek yang sedap dan menyelerakan. Mungkin sebab seharian kita berpuasa dan mulut kita memerlukan benda manis untuk mengembalikan balik tenaga yang hilang. jadi sebab tu, bila kita ke pasar ramadhan, mesti kita cari benda manis dulu. betul tak ?

Dah alang-alang kita sembang pasal kek kan.

Aku nak tanya, korang tak try buat ke sendiri ke ? Manalah tau , kek yang korang buat tu lebih sedap berbanding kek di kedai dan pasaraya yang menjual kek .

" Alaah kami tak reti buat kek lah ! "
" Malas buat kek, better beli jer "
Ini mungin alasan yang akan terpancul keluar dari hati korang kan. hehe aku tau lah , sebabnya aku pun sama juga. hehe malas nak buat sendiri .

Bagi yang berminat nak buat sendiri tapi tak ada panduan atau resepi buat kek. Aku ada cadangan panduan buat kek untuk korang. Panduan ini lengkap dengan beberapa resepi buat kek. Buat isteri yang ada masa nak buat kek, korang kena dapatkan panduan ni untuk ' ikat ' suami dan anak-anak korang dari rasa air tangan orang lain.

Dapatkan di sini - Panduan buat Kek .

Korang boleh gunakan panduan ini untuk buat kek untuk raya nanti. Sepanjang bulan korang try, mesti perfect punyalah. Kaum suami yang nak isteri dia lebih power dari isteri orang lain, korang kena beli satu panduan ni untuk isteri korang. mesti bertambah sayang diorang dengan korang . huhuhu

tambah anak lagi lah jawabnya. hahaha

Penutup .

Bulan ramadhan sememangnya bulan yang mulia, setiap dari kita ingin melakukan pelbagai ibadah untuk memperolehi keredhaanya semata-mata. Perbanyakkan amalan di bulan puasa yang mulia ini. Di samping itu , kita berhibur sedikit dengan JENIS KEK KEGEMARAN RAKYAT MALAYSIA SEPANJANG BULAN PUASA . sebagai tatapan kita bersama .

Selamat berpuasa.

Sekian .

loading...

0 comment... add one now