Petua Gosok Gigi yang Betul

Petua Gosok Gigi yang Betul. Selalu bila kita gosok gigi, pernah tak gusi kita berdarah? mesti pernah kan. itu menandakan cara kita gosok gigi adalah tak betul. Ada juga sebab lain yang menyebabkan gusi kita berdarah antaranya adalah sebab kekurangan vitamin c dan vitamin K. jadi sebelum korang nak kata cara korang gosok gigi tu salah, baik korang kategorikan dulu style korang gosok gigi.

Selalu kita makan setiap hari kan, mesti akan ada makanan yang terlekat di celah-celah gigi kita. ada pula yang dah melekat lama dah dalam gigi. tapi buat tak tau jer. dalam hati kata " nanti dia hilang sendiri lah ".  hehehe perangai pemalas yang amat.

Petua Gosok Gigi yang Betul


sebenarnya , penjagaan gigi kena dilakukan secara berkala dan sentiasa. aku pernah baca yang gusi kita ni sensitif. bila berlaku pendarahan atau apa sahaja, dia lebih mudah untuk memberi kita bau busuk pada mulut. oleh sebab itulah, kita kena jaga gigi kita elok-elok.

baik, bagi yang nak tau cara gosok gigi yang betul, korang boleh ikut cara di bawah : -

Petua Gosok Gigi yang Betul
Petua Gosok Gigi yang Betul


Mudah jer kan. ramai yang gosok gigi tapi guna cara yang tak betul, jadi gigi dan gusi jadi rosak dan berdarah. jadi nak elakkan benda tu, pastikan cara yang kita gunakan tu betullah. jangan mai redah jer. nanti gigi hilang lak. hehehe

Semoga Petua Gosok Gigi yang Betul ini membantu korang untuk belajar ilmu baru kali ini. Silakan Share untuk rakan-rakan lain. Mulut bersih hati riang. cewaah. hehe

Entri Sebelum - Sinopsis Perempuan Paling bahagia .

loading...

0 comment... add one now