Type something and hit enter

author photo
By On
Hai korang, hari ni kita nak berkenalan dengan aqasha.
dia seorang pelakon dan penyanyi dan yang terbaru dia adalah peserta gegar vaganza 4 .

wah-wah, mesti korang kenal kan.
dah lah hensem , lepas tu kacak pula. heheh
jomlah aku kongsikan biodata aqasha ni dengan korang .

Biodata AQASHA Penyanyi , Pelakon dan Peserta Gegar Vaganza 4


BIODATA AQASHA


Nama Penuh : Firdee Akassya bin Rosli
Nama Artis : Aqasha
Tarikh Lahir : 6 Oktober 1982 (umur 35)
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Pekerjaan :Penyanyi, pelakon
Tahun aktif : 2000 - kini
Pasangan Noor Baizura Mohd. Sabri
(berkahwin 2010)

ini instagram aqasha : https://www.instagram.com/theaqasha

Antara filem lakonan Aqasha adalah Embun (2002), Gangster (2005),GK3 The Movie (2005),Remp-it (2006), Man Laksa (2006),Bilut (2006), V3 Samseng Jalanan (2010), Bangunan (2015), Gangsterock Kasi Sengat (2015), Cinta Koko Coklat (2017) TV3 sebagai Haikal - Akan Datang.

Aqasha ni menyanyi juga sebelum ni kalau korang nak tahu dia ada 3 album dan 2 single. Album
Cahaya Hati (2000), Impian (2002), Qashanova (2011) dan Single dia adalah Cahaya Hati ,Embun

jadi aku pun tak sabar nak dengar suara aqasha menyanyi live dekat gegar vaganza 4 nanti. korang tunggu tau. jom kongsikan entri ni banyak-banyak. hehehe


Click to comment