Biodata AQASHA Penyanyi , Pelakon dan Peserta Gegar Vaganza 4

Hai korang, hari ni kita nak berkenalan dengan aqasha.
dia seorang pelakon dan penyanyi dan yang terbaru dia adalah peserta gegar vaganza 4 .

wah-wah, mesti korang kenal kan.
dah lah hensem , lepas tu kacak pula. heheh
jomlah aku kongsikan biodata aqasha ni dengan korang .

Biodata AQASHA Penyanyi , Pelakon dan Peserta Gegar Vaganza 4


BIODATA AQASHA


Nama Penuh : Firdee Akassya bin Rosli
Nama Artis : Aqasha
Tarikh Lahir : 6 Oktober 1982 (umur 35)
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Pekerjaan :Penyanyi, pelakon
Tahun aktif : 2000 - kini
Pasangan Noor Baizura Mohd. Sabri
(berkahwin 2010)

ini instagram aqasha : https://www.instagram.com/theaqasha

Antara filem lakonan Aqasha adalah Embun (2002), Gangster (2005),GK3 The Movie (2005),Remp-it (2006), Man Laksa (2006),Bilut (2006), V3 Samseng Jalanan (2010), Bangunan (2015), Gangsterock Kasi Sengat (2015), Cinta Koko Coklat (2017) TV3 sebagai Haikal - Akan Datang.

Aqasha ni menyanyi juga sebelum ni kalau korang nak tahu dia ada 3 album dan 2 single. Album
Cahaya Hati (2000), Impian (2002), Qashanova (2011) dan Single dia adalah Cahaya Hati ,Embun

jadi aku pun tak sabar nak dengar suara aqasha menyanyi live dekat gegar vaganza 4 nanti. korang tunggu tau. jom kongsikan entri ni banyak-banyak. hehehe


loading...

0 comment... add one now