Sinopsis Filem Tombiruo

Filem Tombiruo merupakan filem adaptasi dari novel terkenal tulisan Ramlee Awang Murshid. Ia mula ditayangkan sejak 12 oktober 2017 yang lalu. ramai dah yang menonton filem ni tau, mereka kata filem ini setaraf dengan filem-filem antarabangsa yang lain. fuhh mesti best ni kan .

Filem tombiruo ini di barisi oleh pelakon seperti Zul Ariffin, Farid Kamil, Nabila Huda dan ramai lagi. jalan cerita dan sinopsis cerita tombiruo ini juga menarik. orang cakap kalau karya yang hebat pasti akan menghasilkan lakon layar yang hebat.

kutipan selepas 4 hari ia ditayangkan , filem tombiruo penunggu rimba ini telah berjaya mengumpul lebih dari 2 juta sejak mula ditayangkan. satu pencapaian yang menarik untuk karya tempatan. tambah pula sekarang ni musim cuti sekolah, memang sesuailah nak bawa anak-anak tengok cerita ni.

Sinopsis Filem Tombiruo
Sinopsis Filem Tombiruo

Sinopsis Filem Tombiruo


Filem Tombiruo sinopsis nya berkisar tentang seorang pemuda yang tidak mempunyai wajah yang mencari pembunuh yang membunuh ayahnya iaitu Pondoluo. namun Amiruddin cuba menghalangnya kerana kematian isterinya iaitu salina.

Tombiruo juga tidak di senangi oleh samseng-samseng kerana dia merupakan penghalang untuk mereka mengaut keuntungan.

dalam kekacawan tu, ada seorang wartawan bernama wan suraya cuba membuat liputan terhadap apa yang berlaku.

adakah dia berjaya merungkai misteri kisah tombiruo dan amiruddin ? dan apa yang jadi kepada lelaki bertopeng yang bernama tombiruo ?

selebihnya korang kena tengok di pawagam lah yer. aku boleh lah nak kongsikan cerita tombiruo trailer dia jer. selebihnya korang kena tengok full sendiri ya. ingat ! sokong karya anak tempatan tau. jangan tunggu yang online jer. ish ish ish

Video Trailer Tombiruo




fuhh aku tengok teaser pun dah nampak best. mungkin sebab cerita ini ada aksi jadi memang seronok untuk di tonton. korang dah tengok ker ? kalau belum pi lah serbu pawagam berdekatan anda. Boleh tengok abang zul arippin korang tu berlakon. hehehe pastikan lepas korang baca sinopsis filem tombiruo ni ya. silakan share jika bermanfaat ya . Terima Kasih.


loading...

0 comment... add one now