Sinopsis Drama Kerna Syurga Bukan Percuma Lakonan Elfira Loy dan Fikry Ibrahim

Hai korang. hari ni kita sembang mengenai drama KERNA SYURGA BUKAN PERCUMA. seperti biasa aku akan kongsikan sinopsis drama ni dan tak lupa juga antara pelakon-pelakon yang terlibat adalah seperti Fikry Lawak Solo, Elfira Loy, Fadzil Zahari dan ramai lagi tau. Drama ini di tayangkan di astro maya HD dan Juga di Astro Oasis.

Drama Kerna Syurga Bukan Percuma


Sinopsis Drama Kerna Syurga Bukan Percuma


Drama ini mengisahkan tentang perjalanan seorang pendosa yang di uji untuk sebuah perubahan. Khairul Rafeeq yang nekad untuk berhijrah kearah kebaikkan tidak menyangka perlu melalui pelbagai ujian.

Proses perubahan bukanlah satu perkara mudah. kita kena kuat dari segi mental dan fizikal. ketika itulah dia berjumpa dengan seorang lelaki di sebuah surau.

dari kejadian itulah, gelaran abang surau melakat pada jejak tersebut. khai selalu panggil dia abang surau.

bila khai sedih dan kecewa dalam proses penghijrahan dia, abang surau lah yang membantu dia untuk kembali ke jalan yang sebenar.

bagaiman taubat seorang khai ini di akhir cerita ini ? adakah dia mampu istiqamah dalam penghijrahan ? sama-sama kita saksikan di Astro Oasis .

Untuk pengetahuan semua, drama kerna syurga bukan percuma ni dah mula di tayangkan sejak 6 november lalu. mesti ada yang terlepas kan. korang tengok lah drama ni dekat youtube ke. rasanya dah ada yang upload tu.

info berkaitan drama ni .

Jumlah Episod : 24 episod
Tarikh Tayangan : 6 November 2017
Waktu Tayangan : Isnin-Rabu, 9.00 malam
Senarai Pelakon :

Fikry Ibrahim
Elfira Loy
Fendy Bakry
Fadzil Zahari
Syatilla Melvin
Dania Azmi
Fahad Iman
Syafnida Shuhaimi


loading...

0 comment... add one now