VIRAL ! 3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI !

3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI ! ||  Entri travel kali ini, aku nak kongsikan dengan korang mengenai 3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI . 3 Pulau menarik ini korang boleh terjah dengan melakukan aktiviti Islan Hopping . Bayaran dia nanti aku kongsi di bahagian bawah ya . Berikut merupakan 3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI !

3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI !

1. Pulau Dayang Bunting


3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI !


2. Pulau Beras Basah

3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI !


3. Pulau Singa Besar ( tempat bagi makan helang )

3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI !

**gambar blogger www.kataubaid.com

Ketiga-tiga pulau ini amatlah menarik untuk di lawati . Sedikit panduan untuk korang yang nak melakukan aktiviti Island Hopping di Pulau Langkawi .

1. Cari syarikat yang betul yang menawarkan pengalaman menarik semasa Island Hopping .
2. Booking tarikh dan masa dengan mereka .
3. datang awal .
4. Jangan Pi hari cuti umum / cuti sekolah . takut ada yang naik harga .

Bayaran Untuk Island Hopping di Pulau Langkawi .

RM 300 ada ja yang bagi murah RM 250 .Pandai-pandai korang cari eh . hehe sebabnya hari tu aku pergi Island hopping rm 250 tetapi kurang memuaskan perkhidmatan mereka . tapi tak salah pun kalau korang nak guna perkhidmatan RM 250 . Oh ya ! mesti korang tertanya mahalnya rm 300 sorang ?

Sebenarnya harganya RM 300 untuk satu bot . kalau korang pergi sorang atau berdua , korang boleh sahaj join tourist lain dan akan combine dengan bot mereka. Maksudnya dia akan cukupkan satu bot RM 300 .jadi satu kepala RM 25 / RM 30 . kalau korang nak privacy, boleh je tempah satu bot untuk family korang je. had masa pula adalah 4 jam . kalau nak balik awal pun tak pa .:)

Aku harap Entri mengenai 3 PULAU MENARIK DI LANGKAWI UNTUK DILAWATI mampu menarik perhatian korang untuk melawat ke Pulau Langkawi dan melakukan aktiviti Island Hopping di sana. Pengalam pertama Island hopping aku sangat menarik dan terbaik. korang patut cuba ! jangan lupa share entri ini kalau aku tulis ini bermanfaat untuk korang ! :)

Sekian.

Post a Comment

Previous Post Next Post