SEJARAH PULAU DAYANG BUNTING LANGKAWI !

SEJARAH PULAU DAYANG BUNTING LANGKAWI ! || Pernah tak korang terfikir mengenai sejarah di sebalik Pulau Dayang Bunting yang terletak di Pulau Langkawi. Kenapa ia diberi nama Pulau Dayang Bunting ? Pulau tu mengandung ke ? Semua persoalan ini pastinya akan berlegar dalam fikiran kita apabila mendengar atau pergi sendiri ke Pulau Dayang Bunting tersebut. Korang nak tahu ke SEJARAH PULAU DAYANG BUNTING LANGKAWI ?

Sebenarnya ia di beri nama Pulau dayang bunting kerana Struktur bukit yang terletak di Pulau tersebut berbentuk seperti perempuan yang mengandung. Betul ke ? Jom kita tengok gambar di bawah :

Nampak tak ?

SEJARAH PULAU DAYANG BUNTING LANGKAWI !
kredit gambar : blog http://jombelajarlagii.blogspot.com

sebab struktur bukit yang dalam gambar seperti mempunyai kepala, dada dan perut perempuan mengandunglah menjadi punca ia di katakan sebagai Pulau dayang bunting. Sejarah yang unik dan menarik.

Untuk ke Pulau Dayang Bunting, korang kena menaiki bot selama 20 minit barulah sampai di sana. Memang seronok perjalanan ke Pulau Dayang Bunting tersebut. dengan ombak yang cantik dan juga kehebatan pemandu bot boleh menyebabkan anda ingin kembali lagi ke Pulau Ini dalam masa terdekat.



**jom layan video matahari naik di Langkawi. hujung tu jeti kuah langkawi kalau korang nampak.

Selain itu, antara aktiviti yang di lakukan di sini adalah mandi manda, berkayak dan bermain padle ( bot yang boleh kayuh) . kalau anda pergi ke langkawi, anda perlu masukkan Pulau dayang bunting sebagai lokasi yang anda wajib terokai sebelum pulang. Selain dari SEJARAH PULAU DAYANG BUNTING LANGKAWI yang menarik, sudah pasti keadaan alam dan suasana di sini juga menarik.

Sekian.

Post a Comment

Previous Post Next Post