Senarai Pelakon 7 Hari Mencintaiku 2 2020. Mulai 2 Julai 2020, Drama baru iaitu 7 Hari Mencintaiku 2 bakal menemui anda! Sepatutnya drama ini disiarkan pada bulan puasa hari tu. Disebabkan PKP yang menyebabkan mereka tidak dapat habiskan episod-episod drama ni, jadi ia dibawa ke bulan julai.

Pasti ramai yang tak sabar nak tengok cerita ni kan. Dalam musim pertama, 7 hari mencintaiku telah berjaya menambat hati penonton. Walau drama ini nampak biasa sahaja tapi jalan cerita dan pelakon - pelakon sangat hebat sehinggakan meninggalkan kesan dalam hati penonton.

Adakah pelakon 7 hari mencintaiku 2 masih dikekalkan macam musim pertama tempoh hari? atau ada yang digugurkan? Jom kita baca di bawah ini ya.


Senarai Pelakon 7 Hari Mencintaiku 2 (2020)

Untuk kaki drama!!

Jom join group fb >> Kaki Drama << untuk tengok drama terkini!

Senarai Pelakon 7 Hari Mencintaiku 2 2020


Bagi yang belum kenal siapa pelakon 7 hari mencintaiku 2 ini. Mereka adalah :

Pelakon utama


Siti Saleha sebagai Mia Adriana
Shukri Yahaya sebagai Khuzairi

**klik link di atas untuk baca biodata pelakon tersebut.

Pelakon pembantu


Faye Kusairi sebagai Syakila
Liza Abdullah sebagai Mak Leha
Syazwan Zulkifly sebagai Helmi
Wan Sharmila sebagai Sofi
Jaja Iliyes sebagai Nadia (Nad)
Bil Azali sebagai Zaidi
Kazar Saisi sebagai Pak Samad
Wafariena Roslan sebagai Nurul Ain
Sean Lee sebagai Adam

Senarai Pelakon 7 Hari Mencintaiku 2 (2020)
Siti Saleha dan Shukri Yahaya sebagai pelakon 7 hari mencintaiku 2

Pelakon sampingan


Jasmin Hamid sebagai Puan Hayati
Shaharuddin Thamby sebagai Dato' Johari
Idris Md Diah sebagai Pak Andak
Anne Abdullah sebagai Mak Andak
Syaffiq Sahli sebagai Jali
Razzuan Rosli sebagai Fariz
Pelakon kanak-kanak
Dhia Irdina sebagai Alisa Ariana
Puteri Rafasya sebagai Harlina (Kenit)

Pasti korang nak tengok Pak Samad mengamuk kan. Tapi kali ni Kazar menggantikan watak Arman Graseka sebagai watak pak samad. Ini disebabkan ada tugasan dan kerja lain yang tidak dapat di elakkan.

Sinopsis Drama 7 Hari Mencintaiku 2



Mia Adriana (Siti Saleha) dan Khuzairi (Shukri Yahaya) melayari hidup bahagia berumah tangga. Ditambah pula dengan kehadiran cahaya mata kedua.

“Kebahagiaan abang bila sayang dan anak-anak ada di sisi.”

Itulah kata-kata yang sering diucap Khuzairi pada isterinya. Di saat mereka diulit bahagia. Puan Hayati (Jasmin Hamid) dan Dato’ Johari (Shaharuddin Thamby) kembali dengan dendamnya. Hebat Puan Hayati mengatur rancangan. Mia Adriana termakan dengan kata-katanya. Syakila (Faye Kusairi) tak kurang hebatnya.

Senarai Pelakon 7 Hari Mencintaiku 2 (2020)
Antara pelakon 7 hari mencintaiku 2

“Dosa tu bukan datang dari mama! Dosa tu datang dari suami mak! Abah yang tergilakan mama! Sampai sanggup nak buat perkara terkutuk! Dosa abah tu yang akan terpalit dalam rumah ni! Suami mak tu gatal!”.

Hilang hormatnya pada Pak Samad (Kazar Saisi). Seorang lelaki yang dihormati selama ini. Mak Leha (Liza Abdullah) mula membenci Mia Adriana.

“Kau ingat! Seorang anak perlukan restu ibu! Kalau kau nak Khuzairi dapat restu aku! Kau tinggalkan dia! Selagi kau masih jadi isteri dia! Sampai bila-bila dia tak akan dapat restu aku! Tanpa restu ibu Khuzairi tak akan bahagia!”

Nadia (Jaja Iliyes) putus tunang dengan Zaidi (Bil Azali). Helmi (Syazwan Zulkifly) bercerai dengan Sofi (Wan Sharmila) dan Khuzairi pula bergolak rumah tangganya. Nurul Ain (Wafariena Roslan) muncul dalam hidup mereka. Mak Leha berkenankan gadis ini. Nurul Ain begitu sempurna di matanya.





Full Episod >> 7 hari mencintaiku 2 << klik.

“Mi nak mak tanya Nurul. Kalau abang long tu hanya kerja jaga kambing, dia nak tak? Lepas tu mak nilai, mana permata, mana batu jalan.”
Helmi cuba menyedarkan emaknya. Khuzairi rasa tercabar. Dia bagaikan melukut di tepi gantang. Khuzairi pujuk, Khuzairi rayu, Mia Adriana tetap nak pergi. Khuzairi tak mampu menggapainya lagi.

“Pergi Mia! Pergi! Saya dah tak nak tengok muka awak! Pergi sejauh mana yang awak nak! Moga hidup awak akan lebih bahagia tanpa cinta Khuzairi!”
Sayu mata Mia Adriana memandang anak-anaknya.

 7 Hari Mencintaiku 2 (2020)

“Maafkan ibu sayang. Ibu terpaksa pergi.”

Dia merenung suaminya buat terakhir kali. Walau 7 Hari Mencintaiku, cinta Khuzairi tiada lagi. Selamat tinggal abang. Selamat tinggal sayang. Kata-kata yang diucap dalam hati bersama deraian air mata.


Tak sabar admin nak tengok cerita ni. Admin tunggu dari awal tahun lagi sebab jalan cerita dia menarik dan best. Yang penting ada nilai dan pengajaran untuk di contohi.

Korang !

Jom share entri pelakon 7 hari mencintaiku 2 tahun 2020 ni ya.


 Jom tengok drama di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


Post a Comment

Previous Post Next Post