Kampung Kolestrol Dibintangi Ziana Zain dan Mas Idayu.

Kampung Kolestrol Dibintangi Ziana Zain dan Mas Idayu. Baru ni, telah ditayangkan drama 'Kampung Kolestrol' dibintangi oleh Ziana Zain dan Mas Idayu. Selain itu, Aiman Tino, Sufian Suhaimi dan lain-lain turut sama membintangi drama ini. Sebelum ini drama ni ditayangkan di TV9, tapi mulai minggu hadapan, kampung kolestrol akan ditayangkan di tv 3.




Kampung Kolestrol Dibintangi Ziana Zain dan Mas Idayu.



Kampung Kolestrol Dibintangi Ziana Zain dan Mas Idayu.

Drama 20 Episod ini di arahkan oleh Shuhami Lua dan ia merupakan idea asal Irdeena Nur Humaira.

Drama ini mengisahkan tentang Penduduk Kampung Kolestrol yang tidak mengambil kisah tentang amalan diet yang seimbang sehingga kebanyakan mereka mempunyai masalah kolesterol tinggi. Kak Bib (Ketua Kampung Wanita Pertama) dan madunya, Kak Gee (Penolong Ketua Kampung) sentiasa membantu penduduk kampung itu dalam menyelesaikan pelbagai masalah mereka. Tugas mereka dibantu oleh kedua-dua anak lelaki mereka iaitu Amir dan Adi.

Ziana Zain bawa watak sebagai Kak Gee, Mas Idayu sebagai Kak Bib. Manakala Aiman Tino sebagai Amir dan Sufian Suhaimi sebagai Adi.

Berikut merupakan pelakon lain dalam drama kampung kolestrol ini. Ryry Ryun, Afifah Nasir, Razzuan Rosli, Anne Abdullah, Norlie, Ieda Moin, Khaty Azian, Dalimawati, Siti Saerah, Ifa Raziah, Ani Maiyuni, Sazrin Aizul, Lana Nodin, Herman Tino.


Post a Comment

Previous Post Next Post