aku dah suka dengan telefilem bini bini lockdown ni sejak dari awal aku tengok teaser dia. Bukan apa ada gandingan pelakon yang aku suka iaitu Afdhlin Shauki dan Nasha Aziz tau dalam cerita ni.

Ia ditayangkan di cinema tonton mulai 1 Mei 2022 yang lalu. Kalau korang nak tengok, kena pergi dekat sana lah.  

Sinopsis Telefilem Bini Bini Lockdown


Sinopsis Telefilem Bini Bini Lockdown

Kita mulakan dengan sinopsis telefilem ini menceritakan tentang Azim yang mempunyai 4 orang isteri. Macam manalah dia uruskan bini bini dia ni kan.

Tapi Azim ada simpan satu rahsia, iaitu kesemua isterinya tidak tahu yang mereka bermadu. 

Azim merahsiakan perkara ini namun akhirnya terbongkar juga. Dapatkah Azim menyelamatkan kesemua isterinya atau ada yang akan berpisah?

Berminat nak tengok live? join GROUP SALURAN LIVE

Kalau dari segi review pula, ramai penonton berkata telefilem lakonana afdlin shauki ini sangat santai dan menarik. Dikala dunia baru berubah ke fasa yang lebih baik selepas covid 19, cerita ini banyak mengimbau kembali kenangan ketika covid.

Memang sweet pun ada. sedih pun ada dan lawak pun cukup rasa.

Info Telefilem

bini bini lockdown ini boleh ditonton mulai 1 Mei 2022 di saluran Tonton Cinema tau. Ia merupakan karya arahan Izuan Mokhtar untuk Zeel Production.

Antara pelakon yang terlibat adalah Afdlin Shauki, Nasha Aziz, Eina Azman, Nadia Brian, Sangeeta Krishnasamy dan Puteri Adlin Lina.

Selain itu kita juga ada pelakon seperti Nur Aisyah Adelia, Hasyf Hazlyzam, Hadyf Hazlyzam dan Laura Olivia.

Selamat menonton.


Post a Comment

أحدث أقدم