Komen Juri Gegar Vaganza 2022 Minggu 10

 Komen Juri Gegar Vaganza 2022 Minggu 10. Fuhh sudah minggu kesepuluh dah banyak persembahan best yang diberikan para peserta minggu ini. bagaimana pula Komen Juri Gegar Vaganza 2022 Minggu 10 ini? jom kita baca dibawah ini ya.


Komen Juri Gegar Vaganza 2022 Minggu 10



Komen Juri Gegar Vaganza 2022 Minggu 10

Jaclyn Victor - Tapi Bukan Aku (Kerispatih) - 84.35%

Syafinaz: Saya suka, sebab Jac ni kalau nak menyanyi top to toe semua spot on. You put effort. Bila dengar you nyanyi, intonasi jarang off, most of the time bagus. Pada saya Jac jangan overdo your singing. Jangan fikir nak lawan dengan orang lain, lawan dengan diri sendiri. Tentang mikrofon, suara kamu halus, kalau tarik jauh suara tak dengar. Kena hati-hati.

Shila Amzah - Sang Dewi (Titi DJ) - 79.20%

Hetty Koes Endang: Lagu Sang Dewi ini ada dua karakter. Aslinya syahdu. Setelah dinyanyi semula oleh seseorang yang remaja jiwanya berubah. Kali ini kamu ambil dua sisi, versi dahulu dan sekarang. Dan range lagu lebar, kalau teknik tak sampai untuk nyanyi lagu ini, kamu habis. Kamu malam ini berhasil. Jangan cepat puas, kamu masuk ke final.

Bob Yusof - Ajari Aku (Andrian Martadinata) - 78.70%

Syafinaz: Saya suka… bila Bob menyanyi apa yang penting komunikasi emosi. Kita lihat teknik dan nada, but at the end of the day, emosi tu sampai atau tidak. Bila saya dengar saya rasa. Bob pandai main dinamik, dapat rasa graf naik dan turun. Overall, persembahan ini sangat steady.

Tomok - Suatu Masa (Datuk M. Nasir) - 75.95%

Ramli MS - Pada bahagian depan lagu kedengaran goyang, kurang stabil. Tapi pada bahagian belakang okey. Ini semi final, standard kena naik sikit.

Hazrul Nizam - Hal Hebat (Govinda) - 75.80%

Ramli MS: Selama 10 minggu saya tak pernah dengar kamu nyanyi lagu fast number. Berkenaan persembahan malam ini, kamu punya low note is not good. So so. Tak berapa okey hari ni.

VE - Azura (Datuk Jamal Abdillah) - 74.30%

Ramli MS: Yang paling okey dekat dialog tu sebab takda melodi. Adib is the strongest. Bila dia nyanyi gap dia jauh. Lagu ni bukan susah, tapi kamu buat banyak ad-lib yang menjemput error. Saya nak tunggu lagu lagi satu.

Dina Nadzir - Bukan Dia Tapi Aku (Judika) - 59.20%

Hetty Koes Endang: Ini malam semi final. Sebetulnya sebagai juri kami mahu nikmati persembahan kamu semua tanpa sebarang pembetulan. Tadi lurang cantik atas pentas goyang-goyang sebelum perform. Walaupun penonton di rumah tak dapat saksikan, tapi di sini orang nampak. Kamu kena siapkan gesture juara.

Lagu ini sangat berat, belum lagi perlu main perasaan… kelemahan kamu pada bahagian belakang selalu turun. Kamu juga banyak improvise, kena hati-hati. Kalau banyak improvasi, ia boleh bahayakan diri. Sikit-sikit sahaja lebih aman.

Fuad Rahman - Di Alam Fana Cintamu (Fotograf) - 58.30%

Hetty Koes Endang: Kamu cara nyanyian berbeza… selalu kamu suara rock. Tapi malam ni cara balada. Kamu selalu ingat apa kata saya. Hanya banyak sekali out of tune di coda. Dengar semula lepas ni. Suara kena jaga, ini pertandingan, no excuse.

Segmen Duet

Fuad Rahman & Dina Nadzir - Boneka (Ernie Zakri)

Hetty Koes Endang: Intinya, tentu harus lebih chemistry… itu harus dapat. Mereka ada kekuatan masing-masing.

Tomok & Bob Yusof - Seniman Menangis (Ismail Haron)

Syafinaz: Bila nyanyi duet kita kena saling menyokong each other. Bagus.

VE & Hazrul Nizam - Kau Pun Sama (Syamel)

Shila Amzah & Jaclyn Victor - Sampai Bila (Misha Omar)

Komen Juri Gegar Vaganza 2022 Minggu 10

Memang padu persembahan minggu ini, jangan lupa untuk persembahan pada minggu hadapan tau!


Post a Comment

Previous Post Next Post