Sinopsis Drama Rindu Kasih

Drama Rindu Kasih ini merupakan sebuah kisah yang dibintangi oleh pelakon-pelakon hebat seperti Ummi Nazeera, Izzue Islam, Nafiz Muaz, Ezzaty Abdullah, Amyza Aznan dan ramai lagi. Cerita ini akan dtayangkan mulai 16 november 2022 pada jam 10 malam tau. 


Sinopsis Drama Rindu Kasih


Sinopsis Rindu Kasih

drama ini mengisahkan tentang Shida yang sudah berkeluarga dan suaminya bernama khalid serta anak mereka bernama salina. Shida membuat satu tindakan yang tidak masuk akal apabila dia meninggalkan Khalid dan salina dan melarikan diri.

Sejak itu, kehidupan khalid menjadi tidak tentu arah. ditambah pula salina yang baru sahaja beberapa bulan menyukarkan nya untuk menyesuaikan diri. Khalid juga perlu bekerja dan menyara anak kecilnya itu. 

Zamani pengsan dan selepas dia sedar, dia terus minta meminta Amir memanggil Khalid dan Salina untuk bertemu dengannya. Di situ Zamani membuat permintaan terakhir kepada Halijah agar mengahwinkan Amir dengan Salina.

baca juga : sinopsis rindu kasih 2


Rindu Kasih

Drama ini mempunyai 15 episod dan mula ditayangkan pada 16 November 2022. Ia akan disiarkan pada setiap hari isnin hingga khamis pada jam 10 malam di saluran tv3.

Drama ini diarahkan oleh Mohd Fazli Yahya dan skripnya ditulis oleh K. Adlie & Shaza Talib. Berikut merupakan senarai watak dan pelakon drama ini.

  1. Izzue Islam sebagai Amir

  2. Ummi Nazeera sebagai Salina

  3. Nafiz Muaz sebagai Hisham

  4. Amyza Aznan sebagai Shida

  5. Arash Mohd sebagai Khalid

  6. Shazia Rozaini sebagai Huda

  7. Fazlina Ahmad Daud sebagai Halijah

  8. Ezzaty Abdullah sebagai Murni

  9. Meor Mohd sebagai Iqbal

  10. Ayu Azlina sebagai Siti

  11. Nik Ramly sebagai Zamani

  12. Ikhwan Khairudin sebagai Khalid Muda

  13. Fariza Shafinaz sebagai Halijah Mudah

  14. Iskandar Shah sebagai Amin

  15. Yamin Abu Bakar sebagai Supri

  16. Siti Rohani Dollah sebagai Tini 

  17. Elly Suhaili sebagai Sofia 

  18. Hairi Ab Ghani sebagai Kamil

Aku suka drama yang dibintangi oleh pelakon Ummi Nazeera. harapnya drama ini menarik dan best untuk kita tonton dan ambil pengajaran. Selamat menonton.


1 Comments

Previous Post Next Post