10 Kdrama Menarik Pada April 2023

10 Kdrama Menarik Pada April 2023: Memandang sudah di penghujung April, jadi aku kongsikan dengan korang beberapa drama korea yang sedang hangat ditayangkan. Ramai juga sudah tengok dan akan tengok berdasarkan senarai ini tau.


10 Kdrama Menarik Pada April 2023


10 Kdrama Menarik Pada April 2023

 Berikut ialah K-drama yang akan dikeluarkan pada April 2023

Paper Moon

Bilangan episod: 10

Tarikh keluaran: 10 April

Pelakon: Yoo Sun, Lee Chun-hee, Kim Seo-hyung, Yoon Bora, Seo Young-hee

Sinopsis: Yoo Yi-hwa (Kim) ialah seorang ibu yang tinggal di rumah yang tidak berpuas hati dengan kehidupannya. Dia mengambil pekerjaan di sebuah bank dan tidak lama lagi mula menggelapkan dana daripada akaun VIP. Ini membawa kepada satu siri peristiwa yang akan menentukan nasibnya.

Mengenai siri: Berdasarkan novel Jepun 2012 dengan nama yang sama, drama Korea thriller akan disiarkan di Genie TV, ENA dan TVING.

Stealer: The Treasure Keeper

Tarikh keluaran: 12 April


Bilangan episod: 12


Pelakon: Joo Won, Jo Han-chul, Lee Joo-woo, Choi Hwa-jung, Kim Jae-won


Sinopsis: Hwang Dae Myung (Joo) ialah seorang penjawat awam biasa pada siang hari dan seorang pencuri bertudung —Skunk— pada waktu malam yang menjadikan drama aksi-komedi ini mesti ditonton. Skunk mencuri barangan antik dan dikejar oleh pasukan pemulihan aset budaya yang khusus tetapi tidak rasmi 'Karma'. Perkara menjadi menarik apabila kedua-dua kehidupannya mula terungkai selepas pasukan harta budaya Agensi Polis Metropolitan Seoul mendapatkan semula beberapa aset budaya.


Mengenai siri ini: Drama Korea aksi-komedi yang ditayangkan pada April 2023 ialah kejar-mengejar kucing-dan-tikus yang memukau yang akan disiarkan di tvN, Viu dan TVING.

Bora! Deborah


Tarikh keluaran: 12 April

Bilangan episod: TBA

Pelakon: Yoo In-na, Yoon Hyun-min, Joo Sang-wook


Sinopsis: Yeon Bo-ra ialah seorang pengarang terkenal dan jurulatih temu janji yang menggunakan nama pena, Deborah. Tetapi malangnya, kehidupan cintanya sendiri tidak sehebat yang dia nasihatkan. Deborah bertemu dengan perancang penerbitan Lee Soo-hyuk yang berayun antara bersikap lembut dan ghairah, serta dingin dan pendiam. Lebih penting lagi, dia tidak terlalu menyukai Bo-ra. Tetapi, pada akhirnya, adakah percikan api akan terbang?


Mengenai siri ini: K-drama romantis akan disiarkan di ENA dan Prime Video di kawasan terpilih.


Queenmaker

Tarikh keluaran: 14 April

Bilangan episod: 12

Pelakon: Kim Hee-ae, Ryu Soo-young, Moon So-ri, Ki Do-hoon, Kim Tae-hoon


Sinopsis: Hwang Do-hee (Kim) ialah seorang eksekutif perniagaan berbakat di sebuah konglomerat perniagaan yang berkuasa yang menyertai Oh Seung-sook (Moon), seorang peguam hak buruh, untuk membalas dendam dengan bekas majikannya dan membantu Seung-sook menjadi Datuk Bandar Seoul.


Doktor Cha

Tarikh keluaran: 15 April

Bilangan episod: 16

Pelakon: Uhm Jung-hwa, Myung Se-bin, Kim Byung-chul, Song Ji-ho, Min Woo-hyuk


Sinopsis: Selepas 20 tahun menjadi suri rumah, Cha Jung-sook (Uhm) memutuskan untuk kembali ke sekolah perubatan. Sementara itu, suaminya, yang merupakan seorang doktor dan seorang yang hebat dalam hal itu, menyembunyikan kehidupan dwinya daripada Jung-sook, yang memulakan perjalanan untuk memenuhi impiannya.

Mengenai siri ini: Doctor Cha akan disiarkan di JTBC dan Netflix.

Family: The Unbreakable Bond

Tarikh keluaran: 17 April

Bilangan episod: 12

Pelakon: Jang Hyuk, Chae Jung-an, Jang Na-ra, Kim Nam-hee


Sinopsis: Kwon Do-hoon ialah seorang ejen rahsia dan penembak tepat yang mahir dengan NIS, yang disembunyikannya daripada suri rumahnya yang hampir sempurna Kang Yoo-ra (Jang). Walaupun dia berpura-pura menjadi pekerja biasa di sebuah syarikat perdagangan, pekerjaan hakikinya menyebabkan dia sering mengabaikan keluarga. Sementara itu, Yoo-ra mempunyai rahsianya juga, yang menimbulkan ancaman kepada hubungan harmoni mereka dengan kemasukan Tae-koo (Kim).

Mengenai siri ini: Drama Korea yang dikeluarkan pada bulan April ini akan ditayangkan di tvN dan Disney+ di beberapa wilayah.


Mask Queen


Tarikh keluaran: 24 April

Bilangan episod: 16

Pelakon: Kim Sun-a, Oh Yoon-ah, Shin Eun-jung, Yoo Sun


Sinopsis: Empat sahabat terlibat dalam pembunuhan. Tiga daripada mereka menyematkannya pada yang keempat yang memaksa dia melarikan diri dari negara itu. Kembali selepas 10 tahun, dia muncul di hadapan tiga yang lain, yang kini sangat berjaya dalam kerjaya mereka, untuk mendedahkan wajah sebenar mereka.


The Good Bad Mother


Tarikh keluaran: 26 April

Bilangan episod: 16

Pelakon: Ra Mi-ran, Lee Do-hyun, Ahn Eun-jin, Yoo In-soo, Seo Yi-sook


Sinopsis: Siri ini mengikuti hubungan antara Jin Young-soon (Ra) dan Kang-ho (Lee). Seorang penternak babi dan ibu tunggal kepada Kang, Young-soon berikrar untuk memberikan anaknya kehidupan yang baik. Selepas Kang-ho membesar dan menjadi seorang pendakwa raya yang terkenal, hubungan ibu dan anak lelaki menjadi renggang. Walau bagaimanapun, selepas kemalangan malang, Kang-ho kehilangan ingatannya, mengalihkan fikirannya kepada dia sebagai seorang kanak-kanak. Ini adalah apabila dia terpaksa kembali ke jagaan ibunya. Adakah ini akan membantu mereka membaiki ikatan mereka?


Mengenai siri ini: Paling terkenal dengan Reply 1988, Ra Mi-ran akan dilihat dalam salah satu peranan terbesarnya dalam produksi JTBC ini.


Dr. Romantik musim 3

Tarikh keluaran: 28 April

Bilangan episod: 16

Pelakon: Han Suk-kyu, Lee Sung-kyung, Ahn Hyo-seop, Kim Min-jae, So Ju-yeon, Jin Kyung, Im Won-hee


Sinopsis: Pakar bedah yang genius lagi tidak konvensional, Teacher Kim (Han) akan dilihat membimbing pakar bedah Seo Woo-jin (Ahn) dan Cha Eun-jae (Lee) dan membantu mereka berkembang maju dalam profesion dan kehidupan peribadi mereka juga.


Mengenai siri ini: Ansuran ketiga drama perubatan Korea yang dinanti-nantikan akan disiarkan di SBS.

Post a Comment

Previous Post Next Post