Nantikan "The Uncanny Counter Musim 2" pada Separuh Kedua 2023

 K-drama tvN The Uncanny Counter Musim 2 sedang bersiap sedia untuk tayangan, dan platform penyiaran berkongsi berita bahawa drama aksi itu akan ditayangkan di skrin kami pada separuh kedua tahun 2023.


The Uncanny Counter mengikuti kisah sekumpulan makhluk ghaib, dipanggil Counter, yang ditugaskan dengan tugas memburu roh jahat yang berkeliaran di Bumi mencari keabadian.


Nantikan "The Uncanny Counter Musim 2" pada Separuh Kedua 2023





Roh jahat memiliki manusia yang sama ada telah melakukan pembunuhan atau kemungkinan besar melakukan pembunuhan berikutan keinginan kuat mereka untuk berbuat demikian. Mereka menelurkan manusia ini untuk melakukan dosa, dan kemudian memakan roh mangsa yang dibawa pulang ke dalam tubuhnya. Dan melawan iblis ini adalah Counter.


Kaunter adalah manusia biasa dahulu. Tetapi kemalangan menyebabkan mereka koma. Mereka dihidupkan semula oleh semangat rakan kongsi yang memberi mereka kesihatan yang sempurna bersama dengan kebolehan ghaib.


Satu kumpulan Kaunter sedemikian hidup di bawah penyamaran pekerja di restoran mi untuk mengelakkan syak wasangka.


Do Ha Na (Kim Se Jeong) mempunyai kuasa untuk mengesan roh jahat, walaupun mereka berada ratusan kilometer jauhnya, dan membaca kenangan melalui sentuhan, Ga Mo Tak (Yoo Joon Sang) memiliki kuasa kekuatan, Chu Mae Ok (Yeom Hye Ran) mempunyai kebolehan penyembuhan.


Kumpulan Kaunter ini mendapat tambahan yang tidak dijangka daripada ahli keempat So Moon (Cho Byeong Kyu) - seorang budak sekolah menengah yang mengalami kecacatan tetapi dalam keadaan sihat yang sempurna - apabila Kaunter yang bertanggungjawab Choi Jang Mool (Ahn Suk Hwan) , yang juga dianggap legenda di kalangan kaunter, dibunuh.


Musim 1 K-drama mendapat sambutan hangat di kalangan penonton tempatan. Ia diakhiri dengan penarafan seluruh negara sebanyak 10.99%, dan rancangan itu juga menguasai carta Netflix semasa ia dikeluarkan.




Musim 2 mengekalkan pelakon utamanya dari musim 1 tetapi mempunyai penambahan ahli baharu termasuk Yoo In Soo, Jin Seon Kyu, Kim Hi Eo Ra dan Kang Ki Young dalam peranan sokongan.




Mudah-mudahan, musim 2 akan menjadi hit yang lebih besar daripada bahagian pertama. Tarikh keluaran tepat The Uncanny Counter Musim 2 masih belum diumumkan. Nantikan kemas kini!

Post a Comment

Previous Post Next Post