BLACKPINK Mencatat Rekod Baru untuk Konsert dengan Kutipan Tertinggi oleh Kumpulan dalam Sejarah

 BLACKPINK telah memecahkan rekod konsert dengan kutipan tertinggi oleh sebuah kumpulan dalam sejarah. Kuartet itu memperoleh hampir $10 juta setiap malam daripada pameran stadium Mexico mereka yang habis dijual.


Jelajah Dunia Born Pink BLACKPINK bermula di Seoul pada Oktober 2022 dan sejak itu telah dimainkan kepada orang ramai yang habis dijual di Amerika Utara, Eropah dan Asia.


BLACKPINK Mencatat Rekod Baru




Di Mexico City, BLACKPINK memainkan dua pertunjukan yang habis dijual di stadium Foro Sol, yang mempunyai kapasiti 65,000 orang. Jumlah kutipan kasar kumpulan itu daripada kedua-dua rancangan itu ialah $19.4 juta atau $9.989 juta bagi setiap malam, menjadikan mereka konsert dengan kutipan tertinggi oleh sebuah kumpulan dalam sejarah.


 


Selain memecahkan rekod konsert dengan kutipan tertinggi oleh sebuah kumpulan dalam sejarah, BLACKPINK juga merupakan jelajah dengan kutipan tertinggi oleh kumpulan wanita. Jelajah Dunia Born Pink kumpulan itu telah mengutip lebih $78 juta, mengatasi rekod sebelumnya yang dipegang oleh Spice Girls.



BLACKPINK adalah kuasa yang perlu diperhitungkan, dan kejayaan mereka baru bermula.

Post a Comment

Previous Post Next Post