Biodata Azharina Juara GV3 Peserta GV10

Biodata Juara GV3, Azharina Peserta GV10. Azharina mendapat pendidikan di Sekolah Menengah (SM) Stella Maris, Tanjung Aru, Kota Kinabalu, Sabah. Dia juga pernah menyertai 108 pertandingan dan memenangi 105 daripadanya. memang padu tau.

Bercakap mengenai kehidupan peribadi, Azharina pernah berkahwin dengan seorang ahli perniagaan dari Kelantan, Datuk Shukri Mohamed pada 2005, namun kemudian bercerai pada 2008. Perkahwinan itu bagaimanapun tidak dikurniakan cahaya mata.



Biodata Azharina Juara GV3 Peserta GV10


Azharina mempunyai dua orang anak angkat lelaki yang masih di bawah jagaannya hingga hari ini, iaitu Rahmat Azharin Aziz dan Redha Azharin Azhar. Namun, seorang lagi anak angkat beliau yang diberi nama Rizqie Azharin Azhar telah meninggal dunia pada Mac 2017, ketika berusia hampir sebulan, akibat komplikasi pelbagai penyakit yang tidak dapat diselamatkan.


Azharina pernah memakai tudung pada 2019 selepas dia di uji dengan penyakit yang hampir membuatkan beliau lumpuh.

Biodata Azharina peserta GV10

Kami kongsikan biodata azharina untuk para peminat gegar vaganza. Memang ramai yang memuji dan menyokong karier azharina kerana dia memang mempunyai bakt yang hebat serta kualiti dalam nyanyian.

Nama penuh: Azharina binti Azhar

Nama komersial: Azharina Azhar

Umur: 38 tahun (2023)

Agama: Islam

Tarikh lahir: 11 Mac 1985

Tempat lahir / Asal: Kota Kinabalu, Sabah


konsert terkini azharina gv10



Keluarga: Anak sulung daripada empat orang adik beradik

Status: Ibu tunggal kepada dua orang anak angkat

Pendidikan: Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)

Kerjaya: Penyanyi, Penulis Lagu, Penerbit, Ahli Perniagaan

Instagram (IG): @azharina_a


FAKTA PENTING KARIER AZHARINA GV10

        

Kerjaya seni azharina bermula pada dirinya berusia 16 tahun ketika dia menyertai Bintang RTM dan berjaya menjadi juara musim tersebut. Antara nama hebat yang beraksi pada tahun itu adalah Misha Omar, Siti Sarah Raisuddin, Asmidar, Farawahida dan Amir Mahiyidin (Ameer Sofazr).


Antara lagu azharina yang viral dan popular dari dulu sampai sekarang. Antarnya adalah Seandainya, Elegi Sepi dan Rawan.

Pada tahun 2016, Azharina di nobatkan sebagai Juara GV3 dan ketika itu dia bersaing dengan nama-nama besar seperti Siti Sarah, Elly Mazlein, Nora dan lain-lain.


Tidak hanya itu, beliau turut berjaya meraih penghargaan lain, termasuk kemenangan dalam kategori Lagu Pop Pilihan di Anugerah Era 2005 menerusi lagu Elegi Sepi dan memenangi tempat kedua dalam pertandingan Hits 1 dengan lagu yang sama.

PENUTUP

Akhir sekali, kami harap azharina dapat membuat persembahan terbaik di konsert gv musim ini. Diharap juga dengan perkongsian mengenai biodata azharina ini dapat memberi pengenalan kepada peminat-peminat yang baru mengenalinya..

        



Post a Comment

Previous Post Next Post