Debat Gender lagi !!

Assalamualaikum .

masalah gender masih berlaku ??

" eh , kau tu laki mana boleh pakai..kami perempuan je yang pandai "

"aahh, kau tu pompuan..hgpa tau pa ?? "

itu dialog2 yang sering kita dengaq.. entah la..

sampai skrng masih ada lagi yang berfikiran cm ni. depa lupa koot yg kita di cipta berpasang- pasangan.

cuba fikir situasi yang aku nak bagi ni

suasana majlis perkahwinan :

bayangkan kak atau abg korang kerr.. atau korang sendiri kawin k.

1. siapa yang akan sibuk2 memikirkan pasal khemah dan berapa ramai yang akan dtang ke majlis ?

jawapannya adalah ayah.. btul tak ?

2. siapa yang akan memikirkan mengenai hiasan dalam di bilik2 pengatin dan bunga telur dan segala2 bunga laa ?

jawpanya adalah emak .

bayangkan kalau bertukar posisi. apa kah akan terjadi apabila ayah yang mnguruskan bunga2 manakala emak pula menguruskan khemah ??

haa..korang dpt bayangkan kan.. jadi itu lah kehebatan dan kebaikan yg Allah beri kan kat kita..sebab kita ni saling melengkapi antara satu sama lain.

utk perempuan.. andai kata korang ingin menyampaikan sesuatu kepada pimpinan.. cari saluran yang betul dan make sure suara anda juga di dengari. jagn sembang belakang .

wahai lelaki..turunkan ego bukan bermakna kamu tewas !! apa salah nya kita sama-sama berlajar utk kejayaan bersama.

kurangkan ego !!

harap korang paham apa yg aku nak smpai kan.

chow !! Debat Gender lagi !!

0 comment... add one now